About Color

Design ႏွင့္ပတ္သက္လို႔ လူတိုင္းမရွိမျဖစ္ သိရန္လိုအပ္ေသာအရာသည္ အေရာင္အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ယေန႔ Graphic သင္တန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိေနေသာ္လည္း ဒီဇိုင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သင္ေပးေသာ သင္တန္းမရွိပါ။ တက္မည့္သူလည္းမရွိေသာေၾကာင့္ သင္တန္းမဖြင့္ၾကျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ သင္တန္းတက္သူတိုင္းက အေရးႀကီးမွန္းလည္းမသိ၊ မိဘေတြကလဲမသိ၊ ေက်ာင္းမွာလဲ မသင္ခဲ့။ Graphic သင္တန္းၿပီးလို႔ အလုပ္၀င္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ျပသနာတက္လာၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒီေနရာေလးတြင္ သိသေလာက္မွတ္သေလာက္ေလး Sharing လုပ္သြားပါမည္။

RGB Colors 

RGB Color  ဆိုတာကေတာ့ အရိုးရွင္းဆံုးေျပာရရင္ TV Monitor, Computer,  Phone ႏွင့္ Web Broswer စတဲ့အရာေတြအတြက္ အသံုးျပဳထားတဲ့အေရာင္ေတြပါ။ ဒီ(၃)ေရာင္အားျဖင့္
ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ အေရာင္ေတြကိုရရွိပါတယ္။
ပန္းခ်ီသေဘာတရားအရ အေရာင္ရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ Original Color(or) Natural Color ျဖစ္တဲ့
Red, Yellow, Blue ဆိုတဲ့ သေဘာတရားႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီဇိုင္နာတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ အေရာင္ေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာမွာ အသံုးျပဳမည့္ေနရာေပၚမူတည္ၿပီး File ကို စဖြင့္ကတည္းက ေရြးရမွာပါ။

CMYK Colors

CMYK ဆိုတာက Printing/Offset ေတြမွာ သံုးတဲ့အေရာင္ပါ။ အေၾကာင္းကေတာ့ Offset
ေပၚမွာ ရိုက္ရေတာ့မည္ဆိုရင္ Film (၄)ခ်က္ႏွင့္ရိုက္ရပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့

C- Cyan လို႔ေခၚတဲ့ အျပာ(မိုးျပာ)ေရာင္ျဖစ္တယ္။

M- Magenta ကေတာ့ ပန္းေရာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔တန္ဖိုးကေတာ့ Red ပါ။
အဲတာေၾကာင့္ Red လို႔လဲ ေခၚလို႔မရ၊ Pink လို႔လဲ ေခၚမရတာေၾကာင့္ Magenta လို႔ေခၚရပါ
တယ္။

Y- Yellow ကေတာ့ အ၀ါေရာင္စစ္စစ္ျဖစ္တယ္။
K – Black. ဒီေနရာမွာ Black ကို ဘာေၾကာင့္ K လို႕ ေခၚသလဲ။ သူကေတာ့ အနက္ပါ။
Offset မွာ Film ကေန Plate ကို ေျပာင္းတဲ့အခါ အဓိက Key က.. အနက္  Plate ပါ။
သူ့ကို ၾကည့္ၿပီး ခ်ိန္ရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ K- Key လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သေဘာေပါက္ရမွာက အနက္ဆိုတာ အေရာင္မဟုတ္ပါဘူး။ CMY လို႔ေခၚတဲ့ တစ္ျခားအေရာင္ေတြကို အဓိက ပံ့ပိုးေပးတဲ့ အရာျဖစ္ေနလို႔ပါ။

3 Naturel (Primary) Colors

အထက္ပါအေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ Technology သေဘာတရားအရ ထြက္လာတဲ့ အေရာင္ရဲ႕ဇစ္ျမစ္ေတြျဖစ္ၿပီး၊ အေရာင္ေတြရဲ႕  နဂိုမူလ အေရာင္ဟာ (၃)ေရာင္ရွိပါတယ္။
သူတို႔ကေတာ့ နီ၊ ၀ါ၊ ျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားကို သေဘာေပါက္သြားပါမွ CMYK ပဲလာလာ၊ RGB ပဲလာလာ ဘယ္လို စပ္ရမလဲဆိုတာ သိမွာပါ။
အဲဒါမွ တဆင့္ ေနာက္ထပ္ဆင့္ပြားအေရာင္ေတြကိုေတြ႕ရမွာပါ။

Harmony Colors
Harmony ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အဓိက အေရာင္ရဲ႕ အရင္းအျမစ္(၃) ခုမွ ခြဲထြက္လာတဲ့ အေရာင္ေတြကို စက္၀ိုင္းအတိိုင္း စီလိုက္ရင္ ပိုသေဘာေပါက္ပါလိမ့္မည္။ အေျခခံအားျဖင့္ အရင္းျမစ္ေရာင္ျဖစ္တဲ့ အနီႏွင့္အ၀ါ ၅၀%စီ ေရာသမေမႊလိုက္ရင္ လိေမၼ္ာ(Orange)ရပါတယ္။

အဲဒီ လိေမၼာ္ကို ဒုတိယအေရာင္ (secondary colors) လို႔ေခၚပါတယ္။ ထို႔အတူပဲ အနီႏွင့္
အျပာေရာရင္ မရမ္းေရာင္ (Purple) ရၿပီး၊ အ၀ါႏွင့္ အျပာစပ္ရင္ အစိမ္းရပါတယ္။

ထို့ေၾကာင့္ secondary colors ေတြကေတာ့ Orange, Green, Purple တို႔ျဖစ္တယ္။

ဒီသေဘာကိုမေပါက္ရင္ ဒီဇိုင္းလုပ္တဲ့ေနရာမွာ အေရာင္ႏွင့္ပတ္သက္ရင္
အျမဲ ျပသနာသက္မွာပါ။ၿပီးရင္ ဒီသေဘာတရားကို CMYK အေရာင္ႏွင့္ တြက္လို႔မရပါဘူး။

CMYK အေရာင္ရဲ႕ အရင္းျမစ္ အေရာင္ေတြကို အ၀ါ၊ ပန္းေရာင္၊ မိုးျပာေရာင္ႏွင့္
အနက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အစိမ္းေရာင္ရဖို႔ကို အ၀ါ ၁၀၀% +မိုးျပာ ၁၀၀%စပ္မွ
ရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ သဘာ၀အရာင္ အေျခခံသေဘာတရားႏွင့္ လြဲေနပါတယ္။

Contrast Colors
တစ္ခါတုန္းက လူတစ္ေယာက္ Signboard လုပ္ခ်င္လို႔ဆိုၿပီးလာပါတယ္။ ဒါေမမဲ့ သံုးရမည့္ အေရာင္ကေတာ့ ေဗဒင္ဆရာညႊန္လိုက္လို႔ဆိုၿပီး အစိမ္းေရာင္ေနာက္ခံ၊ အနွီေရာင္စာလံုးျဖစ္ရမည္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုႏွင့္ ဘယ္လိုမွ ရွင္းလို႔မရေတာ့ သူ႔အၾကိဳက္ လုပ္လိုက္ရေပမဲ့ ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူ႔ဆိုင္းဘုတ္မေပၚလို႔ဆိုၿပီး ျပန္ေျပာင္းလိုက္ရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ Color Contrast အေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒီဇိုင္းလုပ္တဲ့ေနရာမွာ Color Contarst မလုပ္ရဘူးဆိုတဲ့ သီအိုရီ ကန္႔သတ္ခ်က္မရွိသလို၊ ဘယ္သူမွလဲ ျပသနာမရွာပါဘူး။
သို႔ေပမဲ့ ဘာ့ေၾကာင့္ မလွသလဲ၊ ဆိုတာေလးကေတာ့ အေျဖသိသင့္ပါတယ္။

ေအာက္ကျပထားသလိုပဲ အေရာင္ေတြကို စက္၀ိုင္းအတိုင္း (၁၂) ေရာင္ကို စီလိုက္ပါက၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုအေရာင္ေတြဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ေတြျဖစ္ၾကၿပီး၊ ေဘးတိုက္ႏွင့္ၾကည့္ရင္ Harmony အေရာင္ေတြလို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။
အေရာင္ေတြရဲ႕ အခၚအေ၀ၚကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ဳိးရွိၾကေပမဲ့ ဒီေနရာမွာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းပဲ ေပးခ်င္တယ္။
ဒီအေရာင္(၁၂)ေရာင္ကို ေသခ်ာေလး သိသြားၿပီဆိုရင္ ဘယ္လိုေနရာမွာ ဘာႏွင့္လိုက္ဖက္တယ္ဆိုတာ သူ႔အလိုလိုသိပါလိမ့္မည္။