Perspective

ခုေနာက္ပိုင္း လူေတြေျပာေနေနတဲ့ 3D ဆိုတာ Perspective ကို ေျပာတာပါ။ 3D  ဆိုတာကေတာ့ 3 Dimension ျဖစ္ၿပီး (၃)ေထာင့္ျမင္ႏိုင္တဲ့သေဘာတရားကို ဆိုလိုပါတယ္။ သို႔ေသာ္ 3D ျဖစ္လာဖို႔ Perspective အေျခခံမသိရင္ ခက္ခဲပါလိမ့္မည္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြကသိၾကေပမဲ့ Designer ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မသိၾကပါဘူး။ Perspective ကို ပံုဆြဲတဲ့ေနရာမွာ အထူးလိုအပ္ၿပီး အထူးအျဖင့္ အင္ဂ်င္နီယာေတြအတြက္ေတာ္ေတာ္လိုအပ္ပါတယ္။ ေခတ္ရဲ႕အေနအထားအရ Perspective ကို Software အကူအညီႏွင့္ လုပ္ၾကပါတယ္။ 3D Max, Maya ဆိုတဲ့ Software  ေတြက အထူးေကာင္းမြန္ေပမဲ့ တတ္တဲ့လူနဲေနပါတယ္။
အင္ဂ်င္နီယာေတြကေတာ့ power point ကိုအသံုးျပဳၿပီး Drawing ဆြဲၾကေပမဲ့ သူတို႔ Drawing က မ်ားေသာအားျဖင့္ Drawing Out ေနၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ Perspective ကို နားမလည္လို႔ပါပဲ။

1 Point Perspective
One point perspective ဆိုတာကေတာ့ အရိုးရွင္းဆံုးေျပာရရင္ မ်ဥ္းေၾကာင္းတစေ္ၾကာင္းကို ဆံုမွတ္တစ္ေနရာထားၿပီီး ျပိဳင္ဆြဲၾကည့္ျခင္းျဖစ္တယ္။ Perspective ဆိုနဲ့ေနရာမွာ အေရးၾကီးတဲ့တစ္ခ်က္က သင့္မ်က္လံုးရွိတဲ့ ေနရာ (Level) ျဖစ္တယ္။ သင့္အရပ္ ၅ေပ ၅လက္မဆိုလ ွ်င္ သင့္မ်က္လံုးရဲဲ႕ Level က ၅ေပေလာက္မွာရွိမွာပါ။ သင္ထိုင္ေနရင္ေတာ့ သင့္မ်က္လံုးက ေျမၾကီးမွ ၃ေပ၀န္းက်င္ေပါ့။ အဲဒါကို Eye level လို႔ေခၚပါတယ္။ 1 Point  perspective မွာေတာ့ သင့္မ်က္လံုး eye level တည့္တည့္ ဘယ္ညာ၊ အေပၚေအာက္ ကိုဗဟိုျပဳၿပီး မ်ဥ္းေၾကာင္းမ်ားဖ်ာထြက္လာတဲ့ အရာေပၚမွ Art work တည္ေဆာက္ရပါတယ္။
ျမင္ရတဲ့အေနထားကေတာ့ သင့္မ်က္လံုး Eye Level အထက္က အရာ၀ထၳဳေတြရဲ႕ေအာက္ပိုင္း မ်က္ႏွာျပင္၊ Eye level ေအာက္က အရာ၀ထၳဳေတြရဲ႕ အထက္ပိုင္းမ်က္ႏွာျပင္ကို ျမင္ရပါမည္။
ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕၊ ႏွင့္အထက္၊ သို႔မဟုတ္ ေရွ႕ႏွင့္ ေအာက္မ်က္ႏွာျပင္ကို ျမင္ရပါတယ္။


ဒီ  1point perspective ႏွင့္ Artwork အမ်ားႀကီးတည္ေဆာက္လို႔ရပါတယ္။ အထက္ကျပထားတဲ့  ပန္းခ်ီဆရာ Leonardo Da Vinci  ရဲ႕  The last Supper ပန္းခ်ီကားဟာ 1point perspective ႏွင့္ ဆြဲထားတယ္လို႔ ဆရာေတြဆီက မွတ္သားဖူးပါတယ္။

2 Point Perspective
2Point perspective ဆိုတာ  Eye level မ်ဥ္းေပၚက Point (၂)ခု၊ ဆံုမွတ္(၂)ခုမွ မ််ဥ္းျပိဳင္
ထိုးလိုက္ျခင္းပါ။ ဒီ စနစ္က အသံုးအမ်ားဆံုးျဖစ္တာေၾကာင့္ ေသခ်ာေလး ေလ့လာသင့္ပါတယ္။
ထံုးစံအတိုင္း Eve level ကို အရင္ခ်ၾကည့္ရပါမည္။ ထိုမွ တဆင့္ အမွတ္ (၂)ခုခ်ၿပီး မ်ဥ္းေၾကာင္းဆြဲၾကည့္ကာ ကိုဆြဲမည့္ ထိုင္ခံု၊ စားပြဲေတြကို စီလိုက္ရမွာပါ။

Perspective ရဲ႕သေဘာတရားကေတာ့ သံုးေပ အျမင့္ရွိတဲ့ ခံုတစ္ခုဆိုရင္ အျပင္ဘက္မွာ(၃)ေပအျမင့္ရွိေပမယ့္ ဆြဲတဲ့အခါ အေနာက္လက္ေထာင့္ႏွစ္ခုက Point တစ္ခုဆီကို ဦးတည္ၿပီး ရိႈးသြားပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားကို ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္ရမွာပါ။
အထက္ကပံုျပထားသလိုပဲ တံုးတစ္ခုေရးဆြဲတဲ့အခါ သံုးေပအျမင့္ အတိုင္း အေနာက္ကိုပို႔လိုက္ေတာ့ ဒီပံုဟာ… အေနာက္က ပိုျမင့္သလုိခံစားရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က Engineer Drawing သမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွားၾကတဲ့ အမွားတစ္ခုလဲျဖစ္ပါတယ္။



3 Point Perspective

ဒီဟာက Point (၃)ကေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ အေဆာက္အအံု၊ ေက်ာက္တိုင္ စသည္ျဖင့္ Super ျဖစ္တဲ့ အျမင္ေတြကို ျပခ်င္တဲ့အခါ သံုးရပါတယ္။ Bird View.. ေကာင္းကင္ယံမွ အျမင္၊ လူျမင္ေနက် အျမင္ မဟုတ္ေသာ ရသမ်ုိဳးကို ရေစပါတယ္။

Eye level မွ Point (2)ခု၊ Eye Level ျပင္ပမွ point 1 ခု ထိုးလိုက္ျခင္းျဖစ္တယ္။